Tags

, , , , , , , , ,

In alle vroegte een weekendtas met spullen gepakt, Bobbie zijn spullen en riemen mee, de auto in en gaan met die banaan. Jarenlang dacht ik het niet te kunnen. Wie gaat er nou in zijn eentje op vakantie. Zoiets doe je toch niet??

Het is allemaal gebaseerd op vooroordelen. Want, waarom zou je niet lekker alleen weg kunnen gaan? Voor mij is het een enorme uitdaging. Dit jaar ga ik al diverse uitdagingen aan, dus waarom deze niet. Na ruim een jaar werken, was ik wel even toe aan een mini-break. Even weg van huis met al dat coronagedoe is ook wel fijn.

Een lange autorit naar praktisch de andere kant van Nederland. Vanuit provincie Zeeland naar Overijssel. Bestemming: een Landal-park, aan de voet van de Holterberg. Ik houd van natuur, van rust en ruimte. Zeeën van ruimte is er zeker op de Sallandse Heuvelrug.

Nu was ik op mezelf aangewezen en kon ik me en mijn onzekerheid niet verstoppen achter anderen. Eigenlijk viel het me alles mee. Juist omdat er geen bekenden van mij bij waren, voelde ik geen prestatiedruk. Als er wel bekenden mee zijn, dan gebeurt er iets in mij waardoor ik geen fouten mag en durf (te) maken.

Het hele weekend stond eigenlijk in het teken van luisteren naar mezelf aka zelfzorg. De focus gelegd op datgene waar ik zin in had en wat ik wilde doen. Mezelf kennende is dat niet de hele tijd niks. Van nature beweeg ik graag.

Zo huurde ik een fiets met hondenkar om de Sallandse Heuvelrug een dagje te verkennen. Ik maakte heel wat wandelingetjes over de ‘bergen’ en door de heide. Wat was het prachtig! Ik spotte diverse reeën, genoot van de paarse heide en had veel geluksmomenten met mijn lieve viervoeter. Extra fijn, omdat ik met niemand rekening moest houden. Wanneer ik moe was of behoefte had aan rust, dan plofte ik met een boek op de bank. Jeetje, een boek lezen. Dat was lang geleden!

Een extra voordeel aan dit weekend weg, is dat ik voor wifi in het huisje moest betalen. Dat deed ik niet. Naast tot rust komen, was het ook grotendeels “offline” zijn. Back to basic. Uit eten in mijn eentje, iets was ik nooit zou durven, deed ik ook. Mooi om dan de wifi van het restaurant te kunnen gebruiken en online te zijn.

In het begin vond ik het spannend en erg stil. Ook het contact maken vond ik lastig en eng, maar omdat ik het zelf moest doen, viel die spanning langzaam van mij af. Het was enorm genieten. Ik zou het zo weer doen!